onsdag 2 juni 2010

Vill lära mig!


Jag vill lära mig virka!!! NU!!! Åkte till garnaffären å köte garn för att göra såna där söta jordgubbar. Oj va dyrt d var!! 76 kr för 2 nystan å jag som bara ville prova lite. Ja ja så blev det iaf. Sen läste jag ju på andra bloggar att många handlar på second hand. Ok... Var hos min mamma i Gislaved i helgen och letade upp en second hand affär där. Hittade den efter lite felkörningar men där fanns garn minsann. Fina nystan för 5 kr styck och virknålar för 2 kr styck. Handlade en kasse för 60 kr men borde haft mer pengar med mig. (Hade såklart inte tänkt på att det nog inte gick att betala med kort) Hem till mamma för en fika å ut på stan för det var gisledagarna med stdenttåg och uppträdande. Som tur var lckades jag få med mig familjen in på stans pysselaffär Presentverkstan. Rakt fram när man kom in låg virkgrejerna och Mias bok :) Ännu mer tur att det var mors dag dagen efter och barnen(sambon) gärna ville uppmuntra min virkhysteri. Den tackar jag varmt för. Utan den och hennes underbara beskrivningar hade nog virkhsterin stannat i Gislaved. Fick ihop en jordgbbe till slut men inte riktigt likadan som den på bilden. Har hemma nu virkat en prinsesstårta men den är är nog oxå "egen design" på. Är väl bara att kämpa på och träna. Har ni tips så tar jag gärna emot dom. Likaså mönster på enkla figurer.



1 Comment:

Fiff said...

Kolla in mönstret till grodan g hos jannas amigurumis, det är ganska enkelt att börja med. Det viktigaste att komma ihåg är vändmaskan om du virkar fram och tillbaka. Det blir säkert bra så småningom! Jag började bara med att min mamma visade mig luftmaskor och fm, resten fick jag klura ut själv. Så det går!

Skicka en kommentar